diumenge, 4 de maig del 2014

Marxa dels Senglars



Dijous 1 de maig vam anar a fer la Marxa de 10km dels Senglars a Bescanó, organitzada per Bescanó Corre.

Hi havia dues modalitats, cursa de 25k amb més de 1200D+ i la marxa, que es podia fer a peu o corrents amb més de 250D+ segons la web i segons el meu GPS 391D+...
Em conec el tarreny i sé que 25 per allà es poden fer molt durs, a part, si que estic preparat per fer aquesta distància, però venia d'una cursa el diumenge anterior i el diumenge següent en tenia una altra. Així que 10k, a buscar sensacions i a sumar kms i desnivell.

A les 8:15h vaig passar a buscar a en Robert P, a la clàssica rotonda on quedem sempre amb ell, no us la dic perque si mai ens fem famosos sabrieu on trobar-nos...

En 10min arribem a Bescanó i hem aparcat bastant aprop, ens hem acostat a la zona de recollida de dorsals, i ja ens hi hem trobat a en Rafa que també faria la de 10.

A la cua de 25 m'hi trobo a en Robert S, diu que el van enganyar per fer la de 25.. hihi... i també a la Charo, integrant de l'equip TR Running. Ens saludem i comentem una mica el desnivell que es trobaran, i l'escala de ma, que en Juanjo m'havia passat per foto dies abans.
Saludem a en Juanjo, avui és el cuiner encarregat de les butis, que surtin bones eh!!?

Saludo també a un company de gimnàs, que venia de fer la llarga de St Martí Vell.. quin crack!! i a la Gemma, que avui, després d'un llarg temps pot tornar a fer una cursa.

A les 9h ens posem al costat de la sortida per animar als de la llarga, surten i de seguida ens col·loquem nosaltres, avui som poca gent i bona part són caminadors, una cosa bona és que no han sortit abans i no ens obstaculitzaran el pas.

Un petard anuncia la sortida, i des de la gespa del costat del pavelló agafem la carretera d'Estanyol fins a l'alçada de Mas Casilda, allà una ma em toca i em saluda, cony!! En Bertu!!! Quina SORPRESA!! Ex company d'escola i de Diables d'en Pere Botero, els de Salt, anem junts i parlant fins que trenquem a la dreta a la pista que girant casi 180º s'enfila, és la pista que porta a Font Bernat, allà deixem de preguntar-nos com ens va la vida, comença la pujada!

La primera part de la cursa la passem per la banda oest de la crta d'Estanyol, des del km2 vaig sol (tot i que no 1r, ja m'agradaria!!).. ningú a davant i algú al darrera els quals m'atrapen abans de l'avituallament.

Parem tots i carrego energies amb aigua, isostar, mig plàtan, una llaminadura i un quart de taronja.

El clàssic grup el formem una parella un dels quals porta una motxilla, que ja han sortit de l'avituallament, el del Triatló  Costa Brava i el seu amic, un del Club Trankils i jo.

Menys el "trankil" i jo tots ja han sortit, creuem la carretera i ens fotem per un corriol, curt on primer hi té una baixada pronunciada i tot seguit pujada, per anar a petar a la pista que voreja la casa dels gossos (així en deiem quan hi anavem amb BTT).

El "trankil" em diu que ell apreta molt en baixada fàcil (pista), collons i tant, ni que ho digui, passem la casa dels gossos i iniciem la baixada, el perdo de vista!! A la baixada emporlanada atrapo al del Triatló i el seu amic, i els 3 baixem el corriol que ens queda a ma esquerra, ens tornem a trobar amb el trankil, ja ho pot ben dir, de la distància que ens ha agafat el tornem a atrapar aquí, em diu que ell baixa amb molt de respecte ja que ja es va fer mal una vegada.

Tornem a sortir a pista, aquí li dic que només queda baixada, poques pujades hi pot haver si en fem alguna, i .. exacte, per on em pensava, girem a l'esquerra al camp... al final del camp farem el corriol guapo de la dreta o la pista de l'esquerra que torna a Bescanó o que també es pot anar a Santa Anna..?? Doncs cap a la dreta, a fer la ziga zaga del corriol.. que guapo que és.. i quina il·lusió correr per on fa anys hi deixava les gomes de la BTT.

Enganxem de nou la pista i cap avall, ara si que només queda o baixar per l'asfalt de la font de St Sebastià o anar cap a Santa Anna... doncs.. cap a Santa Anna, aquí només sóm tres, el del triatló, el trankil i jo, el seu amic s'ha quedat enrera, passada l'ermita iniciem la baixada, gir en sec de 90º graus a la dreta i un corriol per seguir baixant, just abaix de tot, ens trobem amb la parella de la motxilla, i així, tranquils i en grup recorrem l'últim km, en pla i pels carrers de Bescanó. Un tall que s'ha fet pesat, però ha ajudat que m'ho coneixia i sabia el què quedava.

A l'arribar a la zona de meta, sento que em criden, són la Victòria, la Maria, el fillol i els seus germanets.
Al final, i sense cronometratge (els de la marxa no en teniem) faig 1:03:35, crec que millorable però no hem sortit a matar avui, tot i que penso que havés quedat prou bé a la classificació.

Just passar l'arc em trobo amb en Jordi Rabionet, havia vingut a veure els companys i avui no ha corregut perque es reserva per la Mitja d'Empúries, la qual, a aquesta hora ja sabem que l'ha guanyat, FELICITATS CAMPIÓ!!
Ens saludem efusivament i li comento la jugada, encara noto les cames del Parra de diumenge passat però bones sensacions.

Tot parlant amb ell ens acostem on hi tenim la Victòria i la Maria, els petits pregunten pel papa.. encara no ha arribat, tot i que al cap d'una estona arriba i també l'animen a fondo. S'acosta on estem nosaltres i els hi diu que "l'Ernest ha arribat abans perquè de tant en quan se l'ha de deixar guanyar"... haha quins collons!!

Agafem la botifarra d'en Juanjo.. (ieee.. malpensats..!!) i tornem a l'arribada on veiem que ja arriba en Rafa.., en poc temps tornem a reunir-nos, també ens trobem amb la Gemma de nou i la dona d'en Robert S.

Ens estem una estona per allà, més tard hem anat al parc a que els petits es distreguin i quan ja han marxat a casa, amb la Maria hem fet l'últim vol a la zona d'arribada, és quan ha arribat en Robert S, de la llarga!! Avui s'ha doctorat, no era gens fàcil!!

Ara si... la gana apreta i marxem, ens despedim d'en Robert i l'Olga, d'en Jordi, Juanjo i Gemma, l'Albert G, i l'Edna, que ens l'hem trobat passejant el gos.

A l'arribar a casa veig per una foto de l'Andrea que en Quim P també ha fet la de 25, de fet ho sabia però no me'n recordava i no l'he pogut saludar a la sortida, ja que no l'he buscat. A la propera mestre!

Tot i ser la primera vegada i veure'ls anar de bòlit ha sigut una bona cursa, amb un bon recorregut i racons molt amagats de La Miquela, s'ho han currat!! I molt bona la buti Juanjoooooo!!
Si ens ho planifiquem, l'any que ve a per la de 25k!

Quan Bescanó Corre pengi fotos, actualitzaré el blog amb alguna imatge més.















Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada