dissabte, 26 d’abril del 2014

10 setmanes / 10 km

A l'hivern, tot passant les vacances de nadal a la fantàstica i molt esportiva ciutat de Vitòria, va coincidir que el mite Martín Fiz va obrir la seva botiga dedicada al món del running: Runningfiz, situat al costat del parc del Prado, allà on ell sol entrenar.
El seu soci de botiga és el gironí resident a Vitòria, Marc Hurtado, una altra bèstia de l'atletisme.



Primer entrenament, just el dia del meu aniversari.

Aprofitant que obria el negoci va programar una sèrie d'entrenaments els dissabtes al matí, els quals i dintre dels dies que vam estar-hi, no me'n vaig perdre cap, un fins i tot acompanyat de la meva germana que va pujar uns dies a fer-nos una visita.

Llegenda i bona persona

Tret dels esports d'equip que he practicat de petit (bàsquet, futbol...) no havia entrenat mai en grup i va estar molt bé, fas amistats, és didàctic, social i aprens molt com treballar especificament i no tant sols sortir a rodar. 
Córrer al costat d'en Martín Fiz...? quina bogeria!
El qual per cert, és tot un orgull que se'n recordi de mi, la Maria va anar la botiga fa pocs dies, i en Martín al preguntar si el seu xicot, o sigui jo, era esportista. Li va dir que si però que era de Girona i se'n va enrecordar perfectament de mi i del meu nom, així que el dia 11, si puc, el saludaré a la seva Marató.

Els entrenaments de Runningfiz han tingut tant d'èxit que ara entren dimarts, dijous i dissabte. D'aquí a l'estiu tinc programades dues curses a Vitoria, els 10km de la Martín Fiz, i els 15 de muntanya amb 650D+ que organitza el Corte Inglés i Adidas dins del circuit Races Trail Running, prova que tindrà lloc el 22 de juny, enmig del pont de Sant Joan, si algú s'anima a anar-hi, jo estaré per allà. Pujarem al mític Zaldiaran, si, a part d'un fantàstic restaurant, també és una muntanya ;)
Per tant no podré entrenar amb ells, però a l'estiu, en plena pre temporada hi tornaré a anar, combinant-ho amb guanyant musculatura fent la clàssica pujada a Olarizu.



Si mai pugeu a Vitòria us recomano la botiga, el producte i tracte és excel·lent, i escombrant cap a casa, aneu a menjar a Casa Felipe, on podeu saborejar extrahordinaris plats tipics de la cuina basca i riojana.

Va donar la casualitat que al poc temps de tornar de Vitòria, Esports Parra va penjar el cartell del 3r any que farien l'Operació 10 setmanes / 10km.
Uns entrenaments enfocats a poder fer Millor Marca Personal a la seva cursa urbana de 10km, que enguany es cel·lebra el 27 d'abril.



Així doncs, vaig passar per la botiga i m'hi vaig inscriure, el primer dia m'hi vaig presentar, només erem 5... va haver-hi un problema de logística i va ser una mica improvitzat. Al ritme d'en Lluís Zúñiga vam fer tota una volta sencera a la Devesa i vam tornar a Fontajau, on en Xavi ens va dir que uns altres 5 corredors havien arribat tard i havien anat tirant cap a la Devesa... amb el resultat final de que, no els vam trobar.

Ja el primer dia vam fer 3 grups segons el nostre temps als 10km, en Pere i en Robert van anar amb en Lluís, jo amb en Carles, i la Núria amb en Xavi.
Els entrenaments han estat enfocats bàsicament a les sèries i canvis de ritme, progressivament cada dia a més, no es vol fer un entrenament de tant sols anar a rodar perquè això ja ho fa cadascú quan surt a entrenar sol.

Els dies següents ja hi ha anat vinguent més gent, uns dies més, uns dies menys, gent que només ha pogut venir un dia, o gent que per veus ha acabat vinguent els últims dies.
Així, dia rera dia, s'han anat augmentant les repeticions, la distància, la velocitat i un punt molt important, reduir el temps de recuperació.

Amb l'equip TR Running.

Amb el meu company de fatigues, en Carles, hem progressat moltissim, sobretot jo, ja que ell ja tenia un nivell més elevat que el meu.

Ni la pluja ens ha frenat, ja sabeu que quan plou s'entrena triple, s'entrena el cap, entrenes tu, i entrenes pel que no ha sortit a entrenar.

A una setmana de la cursa d'Esports Parra hem fet el Test de 5km, una petita prova que consisteix en córrer 5km a ritme de carrera, amb un resultat de 22'30", clavant els 4:30/km, passant-ho als 10km, em surt un temps de 45', tot i que ho veig complicat; per una banda positiva, en una cursa la gent t'estira i sense tenir sensació d'estar-te cansant tant vas a uns ritmes més elevats, però per l'altre cara, són el doble de kms a fer.



Estic tranquil, sé que faré MMP, l'última cursa "planera" de 10km i d'asfalt va ser al desembre, al Circuit de Catalunya (per la TV no s'hi veuen les pujades que realment té!) a la cursa del RACC, on vaig fer un temps de 52'30", rebaixant així 1 minut la marca que tenia del Carrer Nou, feta a l'Octubre.
La temporada va començar amb els 10km (realment eren 10,5) de la Cursa del Carrilet d'Anglès on vaig fer 57'.
A la cursa d'enguany del Parra, espero poder rebaixar 10 minuts aquesta marca feta a l'octubre passat. 1 minut més ràpid per km.

Al Circuit de Catalunya

En l'aspecte personal, m'han agradat molt els entrenaments, he pogut fer amistat amb gent que no coneixia, conéixer també a la gent de l'equip TR Running, on ens han tractat de meravella, ens han acollit i tant bona ha sigut l'experiència que juntament amb els novells com jo, en Pere i en Robert, seguirem entrenant amb ells, de moment, els dimarts.
Si us pregunteu si els aquests entrenaments de l'Operació són durs, doncs no, però tothom ho fa al seu nivell, no s'ha de correr a la velocitat de la llum, no acabem morts, tot i que un s'hi ha d'esforçar i veure que progressa, i acabar amb una sensació de feina ben feta. Ho he vist i n'estic molt content.

No en formo part, però em sento com un més d'ells. Gràcies a tots, Xavi, Lluís, Jordi, Joan, als Carles, Edu, Javi, Artur, i al un llarg etcètera que segur que anirem coneixent!!

Si l'any que ve esteu indecisos de venir a l'operació 10set/10km no dubteu més i us recomano apuntar-vos-hi.

Girona, Vitoria-Gasteiz, Platja d'Aro...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada