dilluns, 5 de maig del 2014

Test Hoka One One



Aquest dissabte passat vaig assistir a un test gratuït de les vambes Hoka One One, gràcies a la marca i a la botiga Caranord de Platja d'Aro regentada pel gran Jordi Gamito, que oferien aquest servei conjuntament.

El test va consistir en dues parts, primer una explicació i xerrada tècnica i posteriorment sortir a córrer amb les vambes en qüestió.

A les 10 del matí el comercial de Hoka ens va donar una breu introducció a la marca, d'on venien (per si us interessa, venen de Salomon), què buscàven amb aquest tipus de vamba, quins eren els seus corredors (Emma Roca per exemple), la comparativa de soles, d'amplitud, les plantilles, els varis tipus de taco que porta cadescuna... etc...

També quins models provariem avui, quins models estan traient al mercat i fins i tot quines vambes estan pensades per asfalt.



Primerament vam escalfar amb les nostres vambes, en el meu cas les Fuji Trabuco, donant una volta al parc dels Estanys.

Dir que durant la xerrada ja ens va dir que després de provar les Hoka i tornar-nos a calçar les nostres notariem un canvi brutal, però jo el vaig notar tant sols posar-me el primer model que vaig provar, el model RAPA NUI, aquesta era la vamba més tècnica i amb menys amortiguació de les dues que vam provar.

Rapa Nui


Tant sols posar-me-les la sensació va ser de flotar, com quan et treus la bota després d'un dia d'ski, semblava que portava unes espardenyes d'estar per casa totalment noves.

Amb aquesta vam sortir i vam anar pel camí de ronda direcció St Antoni, on vaig poder confirmar que d'amortiguació en tenen un munt, tenen bona tracció a les pujades i no s'arrastren, o sigui que no costa a l'hora de pujar escales per exemple. Als talls més tècnics, ni gota de sensació d'estar trepitjant arrels i roques com expressament vaig fer.

En plena acció

Es pot tenir la sensació de no controlar prou la trepitjada al no sentir el contacte amb el terra, però amb aquest petit test no vaig arribar a tenir-la.

Al tornar ens vam calçar l'altre model, el STINSON, menys tècnic i molta més amortiguació, i pensada per curses més llargues.
Amb aquestes vam donar un vol curt, tot i així vaig aprofitar el mobiliari urbà per fer salts alts i caure expressament amb tot el taló, i l'absorció del cop era total.

Stinson


Aquestes vambes tenen tot el pes concentrat a la part d'abaix d'elles, i la part de dalt és molt tova, això pot donar la sensació que no es tenen les vambes ben cordades, o que no t'agafa prou el turmell i se't regirarà, amb el test no em va passar tot i que personalment m'agrada sentir que tinc el turmell apretat, en canvi a una participant li encantava no tenir la sensació de tenir-lo tant agafat.
Al ser més tova la part que envolta el turmell (respecte a les Trabuco) a un li dóna aquesta percepció.

Veig que les haurem de testar en baixada dreta i tècnica.
Gamito posa dia i hora haha :P

Per cert, sembla una vamba molt alta però no ho és, el peu va per sota del que és la goma de la sola, en el cas de la Stinson per exemple, va a una alçada aproximada de la línea blanca que queda entre la cyan i la verda festuc, més o menys!

Si me n'hagués de quedar una em quedo amb el model RAPA NUI, al tram que vam fer a les roques del cami de ronda pujava com una meravella, i tant una com l'altra, semblen molt aparatoses però són molt lleugeres. Molt més del que semblen, em vaig quedar sorprés.

A nivell comparatiu de pes per exemple:

ASICS FUJI TRABUCO: 360gr
HOKA STINSON: 320gr
HOKA RAPA NUI: 290gr

Queda clar la meva sorpresa al provar les RAPA NUI al notar tal canvi de pes sobretot al tractant-se d'una vamba maximalista, recomenable pels que pateixen de turmells, genolls, etc... ho absorbeix tot i per contra no resta distància a la gambada.

Vamos Equipo!!

L'únic de no tant positiu, és que em van donar sensació de bastanta calor a la planta del peu, més que les Trabuco, potser ho feia el fet de portar mitjons prims i de que eren quarts de 12 del migdia.

Tampoc se'n poden extreure conclusions finals, ja que en total vam córrer tant sols uns 5km.

Una bona opció a tenir en compte de cares l'any que ve, planificant el tipus de cursa, distància i tarreny, per exemple en tirada llarga i sabent que el tarreny és pedragós.

Per cert, ens van regalar uns mitjons Salomon... hehe!

Vaig quedar content amb la vamba i sobretot amb el test, que et deixin provar un article com aquest és d'agraït i de ben segur que si se'n repeteixen allà hi serem.

2 comentaris:

  1. Impresionant el resum del test, jo no ho hagues fet millor
    moltes felicitats
    nomes matissar que mes que venir de salomon, son ideia dels mateix visionari
    Jean Luc Diard

    ResponElimina
  2. Gràcies pel comentari Pep Serra, crec que cada vegada estic més convençut de quedar-me amb les Rapa Nui de cares a la temporada que ve.
    I merci per l'apunt de Salomon! :)

    ResponElimina